Ranskalainen ruokakauppaketju varoittaa asiakkaita tuotekokojen kutistumisesta kyltein
Ranskalainen kauppaketju Carrefour on alkanut varoittaa asiakkaitaan tuotteista, joiden pakkauskoot ovat kutistuneet, mutta hinta ei.
Nämä varoitukset aiotaan ottaa käyttöön kaikissa Carrefourin Ranskan myymälöissä.
"Tämän tuotteen määrä tai paino on laskenut, ja [tuotteiden] toimittajan määrittelemä hinta on noussut”
Toistaiseksi varoituksia on kiinnitetty 26 tuotteen viereen. Näihin lukeutuu muun muassa Nestlen, PepsiCon ja Unileverin tuotteita.
Carrefour esimerkiksi ilmoittaa, että Liptonin sokerittoman, persikanmakuisen jääteen pulloa on pienennetty 1,5 litrasta 1,25 litraan.
Myös kolme sveitsiläisen suklaavalmistaja Lindtin tuotetta on saanut varoituksen viereensä. Yhtiön edustaja kertoi, että hintoja on nostettu koko konsernissa keskimäärin 9,3 prosenttia paikallisten kustannusrakenteiden mukaisesti.
CARREFOURIN asiakasviestinnän johtajan Stefen Bompaisin mukaan varoituslappujen tarkoituksena on saada yritykset tarkastelemaan hinnoittelupolitiikkaansa uudelleen.
Vähittäiskaupan asiantuntijan mukaan tähän kuitenkin liittyy riskejä. Tuotteiden näkyvä leimaaminen voi myrkyttää vähittäiskauppiaiden ja elintarvikeyritysten suhteita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti